בחמישי האחרון עלה הזמר והיוצר הוותיק והמוערך אביתר בנאי להופעה מיוחדת וחגיגית בבימת קיסריה.
הופעה זו חתמה את סיבוב ההופעות שהתחיל בחודש מאי וכלל מספר הופעות מצומצם מאוד.
אביתר חזר בסיבוב זה לאלבום הראשון שלו, אלבום הפריצה האלמותי שנחשב עד היום לאחד מאלבומי הפריצה הטובים ביותר בכל הזמנים.
מאז אותו אלבום שיצא בשנת 1997 הספיק אביתר בנאי לחזור בתשובה, להוציא עוד שישה אלבומים ולצבור לעצמו קהל מעריצים הטרוגני ומיוחד במינו.
בחלקו הראשון של המופע ביצע אביתר את אותו אלבום מופתי מתחילתו ועד סופו בליווי אנסמבל כלי מיתר.
החל מהשיר הראשון ״יש לי סיכוי״ , שפותח את האלבום כולל הפתיחה המקדימה לו, דרך ״מתי נתנשק״, ״תיאטרון רוסי״, גרסה מיוחדת ושונה במקצת ל ״אקדח״ ועד לשיר שסוגר את האלבום ״תתחנני אלי״.
אפשר להבין את אביתר ואת הסיבות לכך שגרמו לו לא לשיר את אותם השירים במשך קרוב לעשרים וחמש שנה. היה ניתן לראות שלמרות שזאת לא הפעם הראשונה שביצע את אותם השירים בשנה האחרונה, אותו הבחור חובש הכיפה שהוא כבר אבא ללא פחות מחמישה ילדים מרגיש עדיין באיזשהו מקום קצת נבוך לנגן ולבצע את אותם השירים שכתב בזמנו בעודו היה חילוני. שורות כמו ״יש לי סיכוי להינצל אני חושב״, ״הופס, אני גומר הופס היא לא הספיקה״, ״תתחנני אלי היום בלילה״ עברו דרך גרונו בסוג של התנצלות בפני הקהל הדתי שהגיע לשמוע אותו אך בו זמנית במסירות אין סופית והתמודדות עם שורות לא פשוטות שמאחוריהן עמדה מחשבה רבה.
מבחינתי ללא ספק מעבר לביצוע כל אותם השירים שגדלתי עליהם בנערותי, ששמעתי בלופים אין סופים בכל מיני סיטואציות כאלה ואחרות בחיים (במיוחד אחרי הפרידה הראשונה) הרגע שאותי הכי ריגש היה כשהתיישב ליד הפסנתר ושר את ״שן ילדי״, אולי לא השיר הכי מוכר או הכי פופולארי באותו אלבום קיבל זווית אחרת כאשר אביתר הקליט מחדש את קולה של אימו ששרה גם אז באותו האלבום מספר שורות מרגשות וברקע על המסך הגדול קטע וידיאו ארט מרגש שלה ושל אביו יצחק.
בחלקו השני של המופע אביתר החליף דיסקט וכאילו במופע אחר לגמרי ביצע מספר שירים נוספים מאלבומיו השונים.
אביתר לא שכח כמובן גם לחלוק כבוד לאחיו מאיר ז״ל שהיה למין מנטור בשבילו וביצע את שירו ״שוב מלבלב״ לצד להיטיו שלו הוא עצמו כמו ״יפה כלבנה״ ו״פרגולה״.
את אביתר ליוו על הבמה מעבר לאנסמבל כלי המיתר עוד כמה אנשים מוכשרים לא פחות שחשוב לציינם. איתמר צילגר, רועי חרמון, יוגב גלוסמן ותמיר מוסקט שמלווה את אביתר בהפקותיו בשנים האחרונות.
זה היה ערב שכולו היה סגירת מעגל, גם לכל אחד בקהל שעבר עם אותו אלבום את מסע ארוך במהלך השנים וגם לאביתר עצמו שעבר תהפוכות אין סופיות מאז אותו אלבום ראשון שראה אור לפני חצי יובל.
הטקסטים שכתב אותו אביתר בן ה-24 ילוו אותו לאורך כל הקריירה ואין ספק שסגירת המעגל הזו עשרים וחמישה שנים אחרי הייתה הכרחית לא רק בשביל הקהל אלא גם בשביל אותו אביתר.